Thursday, July 11, 2013

Thrift store treasures!!!

Finally the adacemic year has come to an end and summer is finally there!! And what did I do the first day of this summer vacation? Right, I went to the thrift stores in the village my parents live :). It was the best thriftstore shopping spree in a long time! I found so many lovely things! Wanna see them?
Eindelijk is het collegejaar achter de rug en ook de zon laat zich zien!! En wat heb ik de eerste echte dag van de vakantie gedaan? Juist, ik ben naar de kringloopwinkels bij mijn ouders in de buurt gegaan :). En deze keer had ik zoveel mazzel met alle leuke spulletjes die ik vond! Willen jullie ze zien?

First I found this mirror. A little over the top, but it is real wood. I was planning on painting it blue to make it a bit more French, but he suits my wallpaper better the way he is now so he will stay this way for a while :).
 Als eerste kwam ik deze spiegel tegen. Een beetje kitsch, maar wel echt van hout. Ik was van plan 'm blauw te schilderen zodat hij er een beetje Frans uit zou gaan zien, maar zoals ie nu is past hij beter bij de muur dus voorlopig blijft hij zo :).


Next I found this vase... It is not that visible on this picture, but it is lead cristal (and therefore very heavy) with little leaves in it. I hope to make a better picture of it soon.
Toen vond ik deze vaas... Het is niet goed zichtbaar maar hij is van lood-kristal (en dus heel erg zwaar) met kleine blaadjes erin. Ik hoop dat ik snel een mooiere foto kan maken.


And then I found this dress! I never bought clothes before in a thrift store, but I immediately fell in love with it. And it was my size :). And it looked as good as new :).
En toen vond ik dit jurkje! Normaal sla ik de kledinghoek altijd over, maar toen ik dit jurkje zag kon ik er niet omheen. En hij was mijn maat :). En hij ziet er zo goed als nieuw uit :).


Then my mum suggested to also go to the other thrift store, and who am I to say no? :P What I found there was really the best treasure ever! I finally found the cup and sourcer I was looking for! Lady Carlyle stood there waiting for me ;).
Toen stelde mijn moeder voor om ook nog even naar de andere kringloop te gaan. Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen :P. En daar vond ik de mooiste kringloop vondst ever! Eindelijk heb ik ook een Lady Carlyle kopje, stond daar gewoon op mij te wachten :).


Hope you enjoyed it!
Ik hoop dat jullie het leuk vonden!

With love,
Bambi

2 comments:

  1. Wat heb je ontzettend leuke dingetjes geshopt.. ik krijg gelijk zin om naar de kringloop winkel te rennen ;) Dat kopje+schotel heb ik ook en ben er ook mega blij mee :D

    <3 liefs

    ReplyDelete
  2. Dank je wel :). Ja kringloopwinkelen is aanstekelijk he? ;).
    Ik vind het ook superleuk om bij jou steeds kopjes op je blog te zien!

    Liefs Bambi

    ReplyDelete